جستجو کردن
Close this search box.
رایکا سئو

خانهوبلاگوبلاگتولید محتوای تخصصی بهترین راه ...

تولید محتوای تخصصی بهترین راه برای دیده شدن سایت

تولید محتوای تخصصی

فهرست مطالب

تولید محتوای تخصصی یکی از ابزارهای ارتباط با مشتری است که کمک می‌کند راحت‌تر در دنیای سئو دیده شوید و بتوانید بهتر کسب درآمد کنید‌.

در عصر حاضر داشتن یک وب سایت برای گسترش کسب و کار امری ضروری است و باعث می‌شود تا بتوانید فرایند برندسازی را به نحو آسان‌تری انجام دهید.

اگر نمی‌دانید محتوای تخصصی چیست اما دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید ما در رایکا سئو در تلاشیم تا اطلاعات مهمی در این باره بیان کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

محتوای تخصصی چیست؟

منظور از محتوای تخصصی ، محتوایی است که در رابطه با وجه خاص و ویژگی‌های یک خدمات یا کالا نوشته شده و برای عموم مردم کاربردی ندارد. نگارش این دسته محتواها معمولا توسط نویسنده‌هایی که اشراف کامل به موضوع دارند انجام می‌گیرد و باعث می‌شود تا مالکان کسب و کار بتوانند راحت‌تر خدمات و محصولات خود را به دیگران معرفی کنند.

در دنیای سئو تولید محتوای تخصصی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باعث می‌شود تا یک سایت از نظر کاربران معتبرتر شناخته شده و بتواند راحت‌تر به جایگاه دلخواه خود در گوگل دست یابد.

محتوای تخصصی

تعداد کلمات محتوای تخصصی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که توسط نویسندگان محتوا و دارندگان وب سایت مطرح می‌شود این است که یک محتوای تخصصی بهتر است چند کلمه باشد؟

با اینکه توصیه می‌شود به جای تمرکز بر کمیت، روی کیفیت تمرکز شود اما این نکته را در نظر داشته باشید که نمی‌شود هر وقت که دلمان خواست تعداد کلمات محتوا را کم و زیاد کنیم.

تعداد کلمات محتوای تخصصی بسته به رقبا و همچنین محل بارگذاری محتوا متفاوت است. اگر می‌خواهید محتوای نوشته شده را در بلاگ منتشر کنید محتواهای بین 1500 تا 2000 کلمه برای شما بهترین خواهند بود.

چنانچه موضوع وبلاگ رقابتی باشد حتی می‌توانید تا 5000 کلمه هم تولید محتوا کنید. پست‌های وبلاگی راهنمای خرید می‌تواند تا 4000 کلمه هم باشند. مقالات عادی سایت نیز معمولا بین 1000 تا 4000 کلمه هستند.

چه مواقعی به تولید محتوای تخصصی نیاز داریم؟

تولید محتوای تخصصی زمانی انجام می‌گیرد که نیاز باشد شما از طریق این محتواها اعتماد کاربر را بیشتر جذب کرده و او را تبدیل به مشتری کنید. این محتواها با ارائه اطلاعات تخصصی به مشتریان هدف کمک می‌کنند تا بازدید سایت شما چندین برابر شده و بتوانید بیشتر کسب درآمد کنید.

اگر قصد دارید خود را به عنوان یک متخصص در حوزه‌ی کاری‌تان معرفی کنید نیز می‌توانید از تولید محتوای تخصصی کمک بگیرید.

در واقع می‌توان گفت تولید محتوای تخصصی ابزاری برای بهبود کسب‌وکارهای اینترنتی است که زمینه را برای پیشرفت شما بسیار فراهم می‌کند.

تولید محتوای تخصصی

نکات مهم در تولید محتوای تخصصی

اگر قصد تولید محتوای تخصصی برای وب‌سایت شخصی‌تان را دارید، ضروری است به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید :

استراتژی دقیقی برای تولید محتوا بچینید

استراتژی تولید محتوای تخصصی با استراتژی تنظیم شده برای تولید محتوای معمولی بسیار متفاوت است.

شما در هنگام تنظیم استراتژی باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام فاکتورهای لازم برای یک محتوای تخصصی از نظر گوگل را رعایت کنید.

خودتان را جای مخاطب بگذارید

در سالیان اخیر الگوریتم گوگل توجه ویژه‌ای بر محتواها داشته و سعی کرده محتواهای کاربرپسند را از دیگر محتواها متمایز بداند. دیگر محتواهایی که فقط برای گوگل نوشته می‌شوند جایگاه و کاربرد خاصی ندارند. به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان نگارش محتوا خودتان را جای مخاطب گذاشته و نیازهای او را کاملا درک کنید.

محتوایی کامل و بدون نقص بنویسید

محتوای تخصصی که در وب‌سایت‌تان گذاشته می‌شود باید کامل و جامع باشد و به تمامی سوالاتی که در ذهن کاربر شکل می‌گیرد، پاسخ دهد. البته توجه داشته باشید که در کنار تولید محتوای جامع باید از اضافه‌گویی نیز بپرهیزید.

محتوای شما باید نسبت به رقبا اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد تا بتواند به جایگاه دلخواه در گوگل دست یابد.

از منابع معتبر استفاده کنید

شاید برای تولید محتوای عمومی به راحتی بتوانید از گوگل استفاده کنید اما تولید محتوای تخصصی نیازمند استفاده از منابع معتبری است که معمولا دسترسی به آن‌ها سخت است.

برای نوشتن یک محتوای تخصصی معمولا نیاز است در مقالات علمی جست‌وجو کنید. کتاب بخوانید. پادکست گوش دهید و حتی با متخصصانی که در زمینه مورد نظر شما فعالیت دارند، مشورت کنید.

محتوا را صحت سنجی کنید

یک مرحله مهم در تولید محتوای تخصصی، مرحله صحت‌سنجی است. شما باید اطلاعات درست را در اختیار مخاطب قرار دهید. به همین دلیل توصیه می‌شود پس از نگارش محتوا از یک فرد متخصص بخواهید تا محتوای نوشته شده را مطالعه کرده و ایرادات را به شما گوشزد کند. قطعا اینگونه می‌توانید محتوای بهتری تولید کنید.

زبان بیانی متناسب با کاربر انتخاب کنید

بسیار مهم است که کاربرانی شما برایشان اقدام به درخواست تولید محتوا تخصصی میکنید در چه رنج سنجی قرار دارند. علاوه بر این میزان تحصیلات آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما باید زبان بیانی متناسب با کاربر انتخاب کنید. اگر قصد دارید در زمینه موسیقی فعالیت کنید، بهتر است از زبان عامیانه برای نگارش محتواها کمک بگیرید. چنانچه به دنبال تولید محتوا برای یک وب‌سایت حقوقی هستید، زبان بیانی شما باید رسمی باشد.

به دنبال عنوانی جذاب باشید

عنوان محتوا اولین تصویر مخاطب از متنی است که نوشته‌اید. بنابراین ضروری است به دنبال نگارش عنوان‌هایی جذاب و کامل باشد. عنوان شما نه تنها باید کلیات و موضوع متن را نشان دهد، بلکه نیاز است بتواند کاربر را نیز به مطالعه ترغیب کند.

علائم نگارشی را رعایت کنید

علائم نگارشی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که خوانایی متن را بهتر می‌کند و باعث می‌شود تا کاربر در زمان مطالعه با چالش‌های کمتری روبه‌رو شود. فرقی ندارد بخواهید یک محتوای تخصصی تولید کنید یا عمومی، در هر صورت ضروری است به علائم نگارشی توجه کافی داشته باشید.

رایکا ارائه دهنده بهترین خدمات تولید محتوای تخصصی

اگر به دنبال یک مجموعه معتبر برای تولید محتوای تخصصی هستید و می‌خواهید محتوای وب‌سایت‌تان توسط تیمی باتجربه و حرفه‌ای انجام گیرد، رایکا سئو می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ما در این مجموعه در تلاشیم تا به شما عزیزان کمک کنیم با هزینه‌ای مناسب بهترین و با کیفیت‌ترین محتواها را برای وب سایت خود تولید و در یک بازه زمانی کوتاه منتشر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان کافی است با متخصصان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره تولید محتوا

هزینه محتوانویسی براساس فاکتور های مختلفی مانند حیطه مورد نظر، عمومی و یا تخصصی بودن محتوا و… مشخص می شود.

برای استعلام قیمت دقیق محتوانویسی یونیک با ما تماس بگیرید.

این مورد نیز با توجه به حوزه مورد نظر متفاوت است، اما بطور کلی در رایکا حداقل زمان لازم برای نوشتن محتوای شما بر اساس الگوریتم های گوگل 24 ساعت می باشد.

نظرات بسته است

جستجو کردن
زنبیل خرید
رایکا سئو

رایکا سئو